torsdag 10 november 2011

Att sko en liten unge

Emma:

Alva har små fötter. Och då snackar vi RIKTIGT små fötter. Så små att skorna i hennes storlek är babyskor som är pluttenuttsöta, knappast gjorda för en tultande unge som snubblar på brödsmulor här hemma. Om två månader börjar Alva på förskolan och då kan hon knappast gå runt på förskolans innergård iklädd ett par rosa pluttenuttskor.

Hur mycket skofantast jag än är, och hur mycket jag än älskar babyskor, har jag tänkt mig vara en så god mor att min onge skulle slippa förfrysa sina små fossingar. Åtminstone den här vintern. Så jakten efter ett par vinterkängor till Alva körde igång. Jag har mätt och testat skor i alla dess storlekar och former. Kavat, paxx, kax, sax - you name it. Till sist hittade jag ETT par.

Så vad gör man? Jepp, köper dem och hoppas på att jag av ren slump köpt marknadens absolut bästa skor. Att just dessa är de varmaste, gosigaste och mest vattentäta som någonsin uppbringats i skoväg. Att just dessa pjux kommer gå till världshistorien för att de är alldeles fantastiskt karatebra. För vi har för tillfället inget att välja på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar