onsdag 9 november 2011

Inga sprutor här inte!

Emma:

Det blev inget BVC i morse. Jag fegade ur in i det sista och vågade inte bege mig ensam med Alva för vaccinationssprutor. Kanske ganska klokt i och för sig, eftersom jag insåg att Alva mycket väl kan påverkas av min stress och oro i anknytning till sprutorna. För att inte tala om vad som hade hänt om jag svimmade mitt i alltihop. Nä, det är nog bättre Bengt får följa med, så får jag vara tuff och utmana sprutfobin någon gång när jag själv ska få spruta. Förhoppningsvis kommer inte det ske i det närmaste.

Uppsatsarbetet går långsamt framåt. Det tar lite tid, men det kan nog bli bra. Det är skönt när man har frågeställning, ämne och litteratur klart, då känns det inte så övermäktigt längre. Alva har motarbetat oss in i det sista och har krävt en massa uppmärksamhet, samt försökt skriva egna grejer på min dator. När hon inte fick slå på tangenterna på datorn tog hon en penna och skrev på min datorskärm istället. Jättekul.

Nu tar vi kväll i alla fall, efter en fem timmar lång arbetsdag. Välbehövligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar