måndag 29 mars 2010

V. 7+2

Emma:

Idag var vi på hälsosamtal. Vi fick veta att jag inte hade några alkohol- eller drogproblem, vilket jag hade anat innan. Skönt. Barnmorskan Kajsa verkade helt okej, en äldre dam som såg risigare ut än jag kände mig.

Jag mår nämligen sämre än någonsin. Numera hjälper inte lergiganet mig lika mycket, jag spyr flera gånger om dagen. För tillfället har jag spytt lite och sen stängt in mig i sovrummet för att älsklingen ska kunna laga mat utan att jag spyr av matoset. Det är visst viktigt att försöka äta grönsaker och kött, i alla fall om man ska tro barnmorskan. Jag försöker att äta frukt, men det kommer upp samma väg igen.

Det är härligt att vara gravid. En dag kommer man sitta med en liten i famnen och säga att det var värt det. Och det ÄR värt det, även om det är lite svårt att genomlida illamåendet just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar