fredag 12 mars 2010

Märkligt???

Bengt:

Visst är det väl fantastiskt konstigt att man bara kan göra så mycket fel...
Ingenting jag gör blir rätt.
Köper jag knäcke, så blir det fel.
Ligger jag på vänster sida i sängen, så blir det fel.
Kör jag inte i 110kmh på en påfart, så blir det fel.
Har de bara otäckt Löfbergs Lila-kaffe i Karlstad, så är det MITT fel.
Men att beskylla mig för världskrig??? Ja, ja... bäst att vara tyst...

Vi har nu landat i Karlstad, eller närmare bestämt i världsmetropolen Kil, och resan gick bra.
För mig i alla fall...
Vad är det för fel på gravida kvinnors luktsinne egentligen???
Jag fick en ny parfym av min kära älskling i födelsedagspresent. Den "glömdes" givetvis hemma nu inför resan. Häromnatten när vi skulle lägga oss, så fick jag kommentaren "du luktar parfym". Sedan vände hon sig om och somnade. Att jag duttat på mig parfymen för hennes skull spelade ingen roll.
Spolarvätska är visst inte heller någon hit. När man kör 500000mil så måste man förr eller senare fixa rutan. Detta luktade visst också helt fantastiskt illa.
Men när jag stannar vid en mack och det luktar sjukt mycket bränt, då fungerar luktsinnet helt plötsligt inte, och om det nu mot all förmodan luktar bränt så har väl JAG förstört bilen...

Resan gick bra i alla fall. Vi är fortfarande sams, och utan blåmärken...
Min kära älskling ligger här på soffan bredvid och sover som en stock.
Tidigare har det räckt med typ 6 timmars sömn. Nu hinner vi knappt vakna innan hon ska sova igen. Inte ens shopping på stan verkar locka.
Vågar jag väcka henne??? Njae, kanske bäst att skicka fram hunden först...
Nu ska vi göra Karlstad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar