fredag 26 mars 2010

V. 6 +5


Emma:

Våren anländer med stormsteg och jag har inte en chans att njuta av det. Normalt sett så här års är jag och hundarna ute på långpromenader för att möta våren. Allt jag får uppleva av den nu är solens strålar genom de smutsiga fönsterrutorna som jag inte orkar putsa. Försöker öppna fönstret så ofta jag kan för att släppa in den friska luften.

Illamåendet är detsamma. Jag är svullen och kan knappt ha några byxor längre. Förstår inte hur en 1-millimeter stor knodd kan behöva så mycket plats. Har lite ont i svanken och brösten är svullna och ömma, annars är det inte så mycket krämpor.

Nu är det bara fem veckor kvar, sedan är den värsta missfallsrisken över. 7+6 är ju också ett delmål, för det var ju så långt förra graviditeten gick innan missfallet.

Och på måndag är det dags för hälsosamtal hos MVC. Då ska vi få veta att det inte är bra att dricka alkohol och knarka när man är gravid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar