torsdag 18 mars 2010

Ode till en badrumsmatta


Emma:

Det finns inget roligt med att ligga i en hög på badrumsmattan och kvida och gråta. Förutom att det möjligtvis ser ganska roligt ut. Hur som helst är det här jag tillbringar min tid, på badrumsmattan. Den är vit och skön, lurvig och nytvättad. Fast jag håller på att få skrubbsår på knäna av den, å andra sidan kan man bara tänka sig hur knäna skulle sett ut utan badrumsmattan.

Det är inte lätt att vara gravid. Jag får betala för mina synder tusen gånger om. Jag är konstant illamående. I går hade jag en bra dag, vilket innebar att det fanns tillfällen då jag faktiskt kunde gå upprätt och det fanns tillfällen då illamåendet flydde för några minuter. Idag är allt tillbaka. Jag har fått springa på toaletten hela natten och dagen tillbringas i vertikalt läge i soffan. Jag orkar inte läsa, inte surfa, inte blogga, inte farma.... Ingenting. De stackars hundarna får vänta till min tappra sambo kommer hem från jobbet och kan gå med dem. Att jag skulle kunna gå en hundpromenad är för tillfället helt otänkbart.

Postafenet hjälpte föga, idag är älsklingen och hämtar starkare tabletter hos barnmorskan. Hoppas hoppas att de hjälper, så jag kan få träffa min syster och fira hennes födelsedag på lördag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar