måndag 8 mars 2010

Den första natten

Bengt:

Glädjen är total!
Vi ska bli tre.

Det hela började med att min kära sambo vaknade mitt i natten och mådde väldigt illa. Hon hoppade ur sängen, och jag somnade om.
Efter ett tag vaknade jag av steg i trappan. Emma kom då upp och visade mig de underbara strecken. Jag kunde knappt tro mina nattsuddiga ögon, men jösses vad glad jag blev.

Att somna om var nu inte något alternativ.
-Jag är hungrig, sa Emma.
Jag måste väl i ärlighetens namn säga att jag inte var så sugen på att gå upp ur sängen klockan halv 4 på morgonen, men det skulle jag visst.
-Ska jag gå upp så ska du också gå upp. Det är bara att vänja dig.
Sagt och gjort. Man vill ju inte reta upp en gravid kvinna.
Det ska visst vara farligt, har jag hört.

Nu går dagarna så småtterligt framåt.
Det finns bara bebis i mina tankar, men tiden går inte fort nog.
Fast det är nog tur att det är ca 8månader kvar.
Kan man över huvud taget bli tillräckligt förberedd att bli farsa???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar