tisdag 9 mars 2010

Att det ska vara så svårt?


Emma:

Om jag nu möjligen har picas/cravings så är det knäckebröd som gäller. Jag är enormt sugen på knäcke.
Min respektive fick i uppgift att på egen hand åka och handla på väg hem från jobbet i går. Matlistan skickades via sms och var inte särskilt avancerad. Först på listan stod olika sorters knäckebröd. OLIKA SORTERS KNÄCKEBRÖD. Detta krävde ju naturligtvis ett telefonsamtal för att precisera vilka knäckebrödssorter jag var ute efter. Jag är väldigt förtjust i vad som hemma hos mig kallats för "guldknäcke". Detta visste min käresta naturligtvis inte vad det var och jag försökte förklara det som en guldfärgat knäcke med frön på. En idiot skulle kunna hitta det, det var jag helt övertygad om.
Sambon ringde videosamtal när han stod vid knäckebrödshyllan på Maxi. Jag kunde inte urskilja någonting förutom minirut. Någonstans i bakgrunden hör jag att han har hittat guldknäcket. "Bra", sa jag, "ta det också!"Sambon kom hem med minirut i fyrkantigt format och samma knäcke fast i hjärtformat. Detta var alltså inte bara hans version av hur ett guldfärgat knäcke med frön på ser ut, utan också hans bedömning av vad FLERA OLIKA SORTERS KNÄCKEBRÖD var. Samma knäcke i olika format.

Huvudsaken är att vi har lite knäckebröd hemma.

Nu har jag googlat på det. Mitt guldknäcke heter Wasa Frukost. Av någon anledning är det just det knäckebrödet jag vill ha och inget annat för tillfället. Förmodligen för att just det knäckebrödet inte finns hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar