söndag 17 februari 2013

Virus och vagn

Emma:
Vår underbara dotter är förkyld, igen. Det är andra förkylningen i år, plus att hon haft magsjuka inte så långt innan Olle föddes. Som förälder till en nyföding befarar man naturligtvis att vi har fått ondskan himself innanför våra fyra trygga väggar. RS. RS-viruset är min stora skräck och jag har googlat på det ett flertal tillfällen för att veta vad jag ska förbereda mig inför. Samtidigt håller jag på att gå sönder av Alvas otäcka hostattacker som skär sönder ett känsligt mammahjärta. Hemska, hemska virus.
Annars håller vi på att jaga syskonvagn. Vi vill inte lägga alltför mycket pengar på en, samtidigt som de krav vi har på en syskonvagn rimmar illa med priserna. Second hand verkar vara omöjligt i våra trakter så vi får köpa nytt. Den bästa och billigaste som uppfyller våra krav kostar 4000 pix på Babyproffsen, vilket jag fortfarande kan tycka är mycket pengar. Ett billigare alternativ är att beställa en för 1600 pix på nätet, men den uppfyller inte våra krav. Så, vad gör man?
Vårt val står mellan en Akta Graco Stadium:




Eller en Babytravel Las Vegas:



Vi har ju en jättefin vagn till Olle och sulkyn till Alva som vi använder när vi är två vuxna, så frågan är om man verkligen behöver ha så höga krav på en alternativ vagn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar