måndag 18 februari 2013

Alla dar i veckan!




Emma:

Jag håller på att gå under av stress just nu. Det är sjukt mycket i skolan och jag begriper inte hur jag ska komma i fas. Det känns som om jag ligger konstant efter med allt, vilket inte är så konstigt eftersom jag missade två seminarium det två första veckorna efter Olles ankomst. Det är tungt och jobbigt och känns som en riktigt brant backe jag måste bestiga. Jag är glad att Olle kan tänka sig flaskan och att det funkar med matning när jag är borta. Då kan jag slappna av lite under föreläsningarna i alla fall. Idag har det nog varit tufft för pappan. I synnerhet för att Alva fick hoppa över sin dagssömn - och för första gången funkade det! Lite gnälligt var det, men inte katastrof. Det är långt ifrån något som ska ske på daglig basis, men vissa dagar är hon helt enkelt inte trött. Sen kan jag inte begripa hur föräldrar kan skippa dagssömnen bara för att få lite egentid på kvällen. Men det är ju jag det.

Alva börjar för övrigt få koll på läget. Hon kan de flesta färgerna, veckodagarna i ordning, svara på hur gammal hon är samt vet vad vi heter i förnamn. Stora tjejen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar