torsdag 7 februari 2013

Kaos




Emma:

Idag var Bengt föräldraledig. Ensam med två barn, varav den ena inte ens är tre veckor och den andra under tillfrisknande efter magsjuka. Alla som har barn vet precis hur roligt det är med barn som håller på att bli friska och varit hemma från förskilan några dagar. Lägg till en två-årstrots på det. Herrejisses vad jag inte var avundsjuk på fadern i huset när jag lämnade honom i illvrålet från två ungar som kände allmänt missnöje över saker och ting.

Det var med mjölksyra i benen jag kom hem till lunchen, matade liten och stack tillbaka till skolan. Det vag med mjölksyra i benen som jag kom hem till en sliten man i sina bästa år som genast började prata något om att han skulle sätta sig i bilen och åka väldigt långt bort i väldigt snabb fart. Jag lyckades avstyra flyktfärden och sysselsatte världens pappigaste Alva med att måla lite. Annars har dagen varit kaos även när bådatvå var hemma. Alva har kastat saker åt alla håll och kanter, gråtit, skrikit och sagt nej till allt. Trots? Reaktion mot lillebror? Magsjuka? Eller lite av alltihop....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar