fredag 15 februari 2013

Lilla familjen




Emma:

Det är svårt att hitta tid till att blogga men jag försöker så ofta jag kan!! Det är tufft att plugga med två små hemma, ibland har inte Olle lust att plugga utan tycker vi ska sjunga sånger eller amma honom varje halvtimma. För det gör han när han har beställningsdagar, äter varje halvtimma. Annars kan det gå jättelång tid mellan matningarna. Så pass lång tid att jag börjar bli lite orolig att han inte får i sig tillräckligt. Det händer att det tar 3-4 timmar mellan maten för hans del. Däremellan sover han som en stock, oftast i vagnen.



Alvas värsta trots har lugnat sig och vi har hittat sätt som funkar här hemma. Jag tror att hon har insett att det inte är någon idé att bråka, för hon går inte så långt längre. Hon säger emot lite men när det väl gäller blir hon ganska medgörlig. Fortfarande ligger Olle högt i kurs och han får mycket kärlek och omtanke av storasyster. Vi börjar hur som helst se lite längre glimtar av den där underbara glada ungen son vi har saknat här hemma.

Nu stundar sportlov och för min del en ny delkurs i skolan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar