tisdag 26 februari 2013

Femtio nyanser av korv






Emma:

Är det något Bengt förstår sig på är det variation. Om jag ber honom köpa ett annat bröd än det han köpt de senaste tio gångerna gör han det. I alla fall så köper han samma bröd fast i en alnnan form. I lördags när han var och handlade för veckan fick han fria händer. Bengt, som liksom sin dotter, är väldigt förtjust i korv. Så det köpte han. Flera olika sorter, så vi inte behöver äta samma sorts korv till middag två dagar i rad. En körv e alltid en körv, som Bengt brukar säga. Vi har alltså hot dogs, kokkorv, grillkorv och två falukorvar hemma.

Igår när Bengt frågade Alva vad hon ville ha till middag tänkte hon en stund och svarade "inte korv".
För övrigt frågade jag henne vad hon hade fått till lunch på förskolan. Efter mycket funderande, när hon väl förstått vad jag ville veta, svarade hon att de fått kyckling och potatis. Jag blev lite rörd, det var lite stort att hon blivit så stor att hon kan tala om för mig vad hon ätit till lunch. Eller hur? De hade i själva verket ätit blodpudding...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar