måndag 4 februari 2013

Skolpremiär




Emma:

Nu har jag varit på mitt första seminarium sedan Olle föddes. Två timmar borta. Hu, vilken ångest! Samtidigt är jag glad över att ha varit där... Innerst inne önskar jag ju att jag kunde vara hemma med Olle, sitta och vara föräldraledig. Det är så lugnt och fridfullt, och kanske hade det varit det enda rätta. Men egentligen finns inget alternativ, hade jag tagit studieuppehåll nu kommer jag bli tvungen att läsa tre månader extra för att kunna ta examen, och detta är jag inte berättigad CSN för. Sen tror jag inte Olle ens märker av att jag har en bok i näven när han ligger och sover, och det kan rentav vara lite skönt att göra något vettigt av den tiden man har också. Det viktigaste av allt är att jag inte låter skolan stressa upp mig, hinner jag inte med allt så gör jag inte det. Då får jag skicka in det lite senare. Eller ta munta istället för seminarium. Vi bor ju så nära skolan dessutom, och för Olle och hans pappa skadar det nog inte att ha lite egentid. Det behöver de nog bådatvå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar