måndag 26 november 2012

VAB-måndag




Emma:

Vad kan möjligen bli roligare än en unge i trotsåldern? Jo, en sjuk unge i trotsåldern!! Allt är fel. Det är fel förälder hemma och vabbar (just nu sitter hon och ropar efter pappan), det är fel mat och dryck som erbjuds, eller så erbjuds det i fel behållare - typ i glas istället för flaska, det är fel program på tv eller så är det fel avsnitt. Det finns inte heller utrymme för förslag, ju fler förslag hon får, desto mer fel är det. Dessutom ska hon bäras eller så ska saker hämtas, vilket inte är helt lätt i mitt tillstånd. Det är nästan jobbigare att vabba än att jobba...

I övrigt vill inte tröttheten ge med sig riktigt. Jag hade ju bra järnvärde sist hos barnmorskan, så jag vet inte vad det kan bero på riktigt. Lillebror verkar må bra i alla fall där han bökar runt i magen. Jag känner honom på alla håll och kanter i magen, så än har han inte lagt sig tillrätta. Vore ju skönt om han kunde fixera sig rättvänd tidigt, så man slapp oron för ännu ett kejsarsnitt. Väntar på att de ska höra av sig från förlossningsgruppen Amanda, så jag får komma in och prata om min rädsla för spinalbedövningen. Blir det vanlig förlossning behöver jag inte bekymra mig, men det finns det inga garantier för...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar