måndag 12 november 2012

28 +3

Emma:

Ännu ett barnmorskebesök avklarat. SF-måttet följde sin kurva, jag hade lyckats få upp järnvärdet och lillebrors hjärta slog så fint. Till en början slog det lite väl snabbt, bebis var stressad av allt klämmande och han gillar inte när jag ligger på rygg. Det var först när jag lade mig lite på sidan som hjärtljuden gick ner.

SF-mått: 28
Järnvärde: 119
Hjärtljud: 140<
Blodtryck: 115/50

I övrigt mår jag bra. Jag har försökt sluta med ondansetronet, de starka medicinerna jag äter. Första veckan gick jag ned från två tabletter till en, för att sedan sluta med det helt och hållet. Igår var första dagen utan medicin, men efter att varit uppe och spytt två gånger under natten gav jag upp och tog en tablett. Jag får försöka igen om ett par veckor. Hur som helst är jag jätteglad att jag lyckats reducera medicinintaget med 50%. Förra graviditeten blev jag ju inlagd när jag slutade med medicinerna vid tredje trimestern. Jag är så glad att jag mår så bra den här graviditeten!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar