torsdag 15 november 2012

Tiden den går...










Emma:

Denna vecka har Alva varit på strålande humör. Hon har dock börjat drömma mycket på nätterna. Tror det beror på att hon har börjat bli mer medveten om vad som händer omkring henne. På kvällarna när hon ska sova ligger hon och går igenom vad som hänt under dagen. Igår låg hon och pratade om att hon inte ville ha skinka, utan en "ostabit" på mackan. Sen pratade hon om att Olle inte fick pussa och att hon varit hemma hos mormor och moscha (morfar). Och så sjunger hon lite sånger som hon sjungit under dagen.

Det är lite roligare när hon är glad än förra veckan då man gått hela dagen och längtat efter att få hämta henne på förskolan, och får hem en sur, grinig och trotsig unge. Då vill man bara gå tillbaks till förskolan och lämna in henne på förvaring ett par timmar till.

Nu har jag bara fem veckor kvar på VFU:n. Jag trivs förvisso jättebra, men jag är jättetrött, halvdöd, varje dag när jag kommer hem. Eftersom jag börjar 7.45 varje morgon måste jag gå hemifrån vid sju. Det känns när man är gravid, kan jag lova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar