tisdag 27 november 2012

Älskar dig!




Emma:

Idag fick Bengt vabba, trots att jag också var hemma. Jag hade inte klarat av energiknippet Alva idag eftersom jag självklart åkte på Alvas förkylning. Jag sov hela förmiddagen medan Bengt och Alva röjt loss här hemma. Alva var pigg som ett helt dagis... Imorgon får hon gå till förskolan och jag ska sitta hemma och kurera mig så gott det går. Ser inget slut på min trötthet och börjar befara att det kommer hålla i sig resterande två månader av graviditeten.

Det är skönt att Alva mår bättre i alla fall. Det gör alltid ont i hjärtat när hon är sjuk.

Igår hade jag förvärkar hela kvällen. Gjorde ont. Förmodligen berodde de på att jag tvingats bära runt för mycket på Alva under dagen. Hon blir så när hon blir sjuk, vill bli buren, vaggas och få närhet.

Ikväll kröp hon upp hos mig i sängen och sa "älskar dig". Då gjorde det lite ont i hjärtat igen...

1 kommentar:

  1. Var rädd om dig Emma. Du kan bära igen efter v37.
    Kram Emma S

    SvaraRadera