måndag 24 september 2012

VFU och VAB





Emma:

Idag har Bengt och Alva haft en sjukdag, Alva är ordentligt förkyld och eftersom jag har haft min första VFU-dag fick Bengt stanna hemma med henne. Alva verkade helt fascinerad av det faktum att det var jag som åkte iväg och jobbade i morse, inte Bengt. "Mamma jobba" sa hon ungefär tusen gånger. Och när jag kom hem var hon världens pappigaste unge, det var nästan bara pappa som dög. Det känns bra att det får vara så också.

Min VFU kommer nog bli fantastiskt bra, även om jag måste gå hemifrån klockan sju på morgonen. Det blir tufft för mig när det är långa dagar. Jag är ju van vid att sova lunch och gå upp som tidigast vid sju. Men min handledare verkar sympatiskt, jag har haft tur och fått bra handledare varenda gång när jag varit ute på praktik. Det är viktigare än man tror: de är ju de som formar mig i yrkesrollen...

Nu ska jag försöka hålla mig vaken i åtminstone en timma till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar