måndag 17 september 2012

Mina vilda barn











Emma:

Jag hade ingen aning om att fosterrörelser kunde kännas så här! Denna graviditet känner jag skillnad på om han snurrar, sparkar eller sträcker på sig. Mest gör han allting, gärna på samma gång. Så fort jag sitter stilla kör han igång hela sitt register av rörelser och tröttnar inte i första taget. Idag har han sparkat sig igenom flera timmar tentaplugg och en hel spelfilm. Galet.

Alva ville inte gå till förskolan i morse. Varje morgon har hon en antingen större eller mindre strid med sina föräldrar angående påklädning. I morse tog hon tröjan jag tagit fram åt henne och dränkte den i hundvattenskålen i tron om att hon skulle slippa. Sen gick hon och hämtade en av mina tröjor i byrålådan och försökte ta på sig istället.

Men jag älskar att mina barn har så mycket vilja och energi. Det gör dem bättre rustade för en tuff och ibland osympatisk värld.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar