måndag 10 september 2012

Hemma och friska igen




Emma:

Passar på att blogga lite nu när pappan lägger liten. Vi kom hem från Karlstad igår, skönt med lite avkoppling efter en vecka full av vab och sjukdom. Alva körde ju en vända magsjuka, vilket inte alls var särskilt roligt. Det tog lång tid innan hon åt som vanligt igen, och sen när hon väl blivit frisk var vi tvungna att vänta två dagar till innan vi fick lämna henne på förskolan igen. Det är en fullt förståelig regel men jag har svårt att tänka mig att alla föräldrar följer det. Tyvärr.

Nåväl, Alva fick en härlig helg där hon fick leka loss med sina kusiner. Det är så härligt att se hur roligt hon tycker det är, det är tråkigt att det är så sällan de kan träffas.

Hemresan gick över förväntan, Alva var vaken nästan hela vägen men gnällde knappt någonting. Vi sjöng, pratade, gosade och tittade på omgivningen som susade förbi. När hon kom hem sprang hon runt och lekte med sina leksaker och kramade djuren, så hon kom inte till ro förrän vid halv tio. Vi fick väcka henne för att vi skulle hinna till förskolan i morse. Hon fick en yoghurt till frukost och jag förklarade för henne att när hon ätit upp yoghurten skulle hon gå till förskolan. Efter halva yoghurten sköt hon den ifrån sig "Inte ogu, Alva kola" och reste sig upp. Sötnosen.

Vi får hoppas att det fortsätter att gå så bra på förskolan i höst, jag ska göra min vfu i Lindsdal vilket innebär att jag kommer få åka buss en timma varje dag. Skäl mycket dyrbar tid från mig och min dotter och det kommer bli långa dagar på förskolan för henne. Inget att göra något åt tyvärr.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar