onsdag 12 september 2012

Det går fort!




Emma:

Då försöker vi igen. Skriva ett inlägg alltså, och så håller vi tummarna för att ingenting ska förstöra mitt inlägg innan jag hunnit publicera det. Det blir ju så tråkigt annars.

Idag när jag hämtade Alva på förskolan hade hon bråttom hem. Jag hade tänkt stanna och prata lite med pedagogerna men Alva sprang och hämtade sina skor och ropade till mig att jag skulle komma. Sen vinkade hon hej då till alla.

Idag var en sån där dag då Alva verkar ha tagit ett steg framåt i sin utveckling. På hundpromenaden gick hon och pratade, gav mig stenar, pinnar och blommor. Hon sa "få" flera gånger när hon gav mig sakerna - mamma få pinne - och det har jag aldrig hört förut. När hon kommer hem från förskolan är hon både hungrig och törstig, idag försökte hon öppna kylskåpet själv. När yoghurten väl står på bordet försöker hon klättra upp i sin stol själv, och när det inte går ber hon om hjälp. Vad tiden går fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar