tisdag 22 maj 2012

Vilken härlig dag!

























Emma:

En stor sten har fallit från våra sinnen, bilen är nämligen klar för besiktning! Frihet! Fina, fina bilen... Alva och jag stod på franska balkongen och tittade på när pappan bytte blinkerslampa. Mattis klättrade runt i motorn och talade om för husse hur han skulle göra. Ett tag klättrade han även på husses rygg, mest bara för att han tyckte det var trevligt att få lite sällskap utomhus. Alva stod och ryckte i räcket som en apa i en bur och ropade exalterat på sin far. Sen blev det ju lögn att få henne komma till ro och somna. Istället låg hon och sparkade mig och sjöng Lilla snigel. I alla fall akta-dig- delen. Svårt att inte le och uppmuntra henne.

I övrigt käkade Alva mellis på balkongen - hon älskar att äta mellis på balkongen. Min frukost förtärdes med min studiekompanjon Johanna, hennes hund och Peija och Cherry på labbeholmen. Jag lever ett hårt liv som student.

Nu är det bara åtta arbetsdagar kvar, sen tar jag och Alva sommarlov!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar