fredag 25 maj 2012

En sommardag i maj






Emma:
Finbesök från Karlstad. Vi har pratat om det hela veckan, men när farmor och farfar kom blev Alva lite blyg. Hon lossnade dock lite och vågade säga några ord när hon fick en present av gästerna...
Annars har vi varit ute i det fina vädret och gått loss bland pissmyrorna i skogen på Lindö. Alva åt sju plättar till mellis. Galet. Det var varmt som en sommardag idag, så till och med Alva fick gå barärmad. Med solskyddskräm förstås. Vi brukar ju smörja henne titt som tätt, vilket av någon anledning är fantastiskt obehagligt enligt Alva. För att locka henne, vilket hjälper föga, brukar jag också smörja mina kinder. Gutt med solskyddsfaktor 70 i ansiktet. Ansiktet ska enligt vad jag läst vara mest känsligt för sol, så det kan knappast skada. Jag slarvar nog lite för mycket med att skydda mig själv mot solen. När man aldrig bränner sig är det lätt att bli lat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar