söndag 27 maj 2012

Mors dag






Emma:

Idag har jag blivit uppvaktad av världens goaste unge. Hon såg till att sovmorgon och kaffe på sängen uteblev, presenten jag fick lade hon beslag på och i övrigt påminde hon mig hela dagen om att jag var mamma och inte en helt vanlig människa som kan göra lite som man själv vill.

Vi har i alla fall en massa fantastiska bilder från helgen, men de finns på min dator och för tillfället bloggar jag på telefonen. Det får bli en annan dag.
Igår hann vi med både båtmässa och en afton i Myggebo. Alva visade att hon är klok och försiktig både när hon tar sig ned för slänten och uppför stentrappan. Hela trädgården är fylld av farligheter och jag måste hejda mina impulser att sätta hjälm och skyddsutrustning på ungen. Jag bara ser i min fantasi hur hon flyger nerför stup och spräcker skallen, blir mosad av långtradaren som kör i hundra på grusvägen utanför och blir uppäten av åtta huggormar. Jodå. Vi har bestämt oss för att ta oss an Myggebo. Om vi har universums värsta mardröm framför oss eller en fantastisk idyll vet vi inte, men ibland måste man
satsa här i livet, annars kan man inte vinna. Vi ser fram emot sommaren i alla fall, och har tänkt provbo i stugan redan i helgen. Två nätter bland myggor och troll...

Nu ska jag försöka koppla bort både myggebo och hemtentan, annars kommer jag inte kunna somna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar