torsdag 31 maj 2012

Tentahjärna och lov-ångest







Emma:

Tentahjärnan glömde bort att blogga igen. Den glömmer bort det mesta. Häromdagen var vi på Jula för att kolla på stängsel. Vi gjorde naturligtvis allt annat än att kolla på stängsel, så nu får vi åka dit igen och göra om och göra rätt. Det blir gärna så här när jag har hemtenta, det är som om jag bara går och formulerar ord och tankar istället för att koncentrera mig på det jag gör för tillfället. Tentan skulle varit inne på fredag men nu har de flyttat fram inlämningsdatum till på söndag. Hjälper inte mig, vi ska ju vara i stugan hela helgen. Då ska vi städa, inte skriva hemtentor. Nåväl, jag är nästan klar ändå, lite korrekturläsning och småfix är det kvar.

Imorgon är det Alvas inför sommaren sista dag på förskolan. Jag har dåligt samvete för det, hon verkar ju ha så himla roligt där. Samtidigt är jag helt övertygad om att hon faktiskt har det bättre hemma hos mig. Vi får se till att vara ute mycket, i ur och skur. Jag menar, hänger man lekplatserna vid tretiden dyker det alltid upp lite ungar. Sen finns ju alltid Skälby med både djur och lekpark. Och måsen om det regnar alldeles förfärligt. Vi fixar det nog, Alva och jag. Det är nog bara jag som har lov-ångest. Jodå, det existerar, det finns faktiskt människor som får ångest över att inte ha en massa måsten och späckat schema. Det brukar dock ge med sig efter någon vecka, sen blir man expert på att ha ledigt!

Idag var Alva lite trött när hon kom hem, så efter badet begärde hon Mamma Mu och kröp upp i soffan under en filt. Söt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar