onsdag 25 april 2012

Vårdamp

Bengt:

Min kära sambo, fästmö, mamma till vårt barn blir konstig när våren kommer.
Så fort solen skiner, så ska det hända saker.
Det kanske inte är någonting negativt, men det är ganska konstigt. TV´n ska stängas av, dörrar och fönster ska öppnas, en liten städning brukar det också bli, och allt ska hända förut.
Jag sitter kvar i soffan och fattar ingenting. Det är fantastiskt roligt att se henne bli så fantastiskt glad när solen skiner, men för mig är det samma samma. Jag brukar till en början vara ganska negativ till att göra alla dessa saker, men när jag väl pallar mig upp ur min insuttna grop i soffan, så mår jag fantastiskt bra jag också.

Men idag regnar det och Alva är som tidigare krasslig. Det är synd om lillan. Hon har fått pappas mansförkylning, men är tapprare än fadren.
Hoppas verkligen att hon inte blir sämre.
Vill så gärna hälsa på familjen över valborg...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar