onsdag 4 april 2012

Nästan som fredag

Emma:

Nu säger jag tack och adjö till islam och judendom för den här terminen. Om jag hade otur på förra tenta jag skrev hade jag definitivt tur på denna. Det var en snäll tenta och på judendomsdelen skrev jag med all säkerhet VG, på islamdelen är det garanterat ett G, med möjlighet till ett VG. Nu leker livet igen och nu kan jag koppla av i några dagar innan det blir dags att plugga inför omtentan i buddhism och hinduism. Nej, jag klarade den alltså inte. Det var INGEN snäll tenta. Nu ska jag i alla fall sätta mig och fixa med de sista uppgifterna jag har kvar inom den här kursen, sen ska jag ta påsklov. Imorgon står det städning och shopping på schemat, på fredag är det namnfest och sen blir det påskafton med fullt ös. Det händer mycket de närmaste två veckorna, det blir många att träffa och mycket att hitta på. Det kommer bli maj innan vi hinner att blinka och då är nästan sommaren här. Denna fantastiska härliga sommar som ligger framför oss! Vad roligt vi ska ha i sommar, och vad mycket vi ska göra. Det ska bli en längre Karlstadtripp, vi ska till Astrid Lindgrens värld, kanske en vända till Stockholm och jag har beställt sol, bad och värme i sommar.

Och ja, det är helt normalt att ha sommarkänslor, fast det bara är fyra grader varmt utomhus. Det ska ju snöa i helgen, påstår dem. Kul i jul kanske, men inte påsk. Grå jul och vit påsk?

Nu ska jag njuta hela dagen, det känns nästan som fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar