onsdag 25 april 2012

Stress i hjärnan




Emma:

Det blev bio idag! Äntligen! Det kändes så fantastiskt skönt att inte behöva tänka på något verkligt över huvud taget under cirka 100 minuter. Och jag kände faktiskt att jag kunde slappna av utan att känna någon som helst stress över sådant som måste göras. Skönt och välbehövligt för oss båda, även om jag står för 80% av tänkandet i vår familj kan också Bengt behöva vila sina grå.

Annars är det kris och panik i min hjärna, som vanligt när en tenta stundar. Dessutom bär det iväg till sola i Karlstad i helgen, vilket bidrar till ytterligare stressmoment i min vardag. Att jag därutöver fått vårdamp (Bengt får förklara det begreppet när han får tid) bidrar knappast till några avslappnande vilostunder.

Sova, någon? Inte? Inatt låg jag vaken i en timma och gick igenom allt jag kunde om svensk kyrkohistoria...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar