tisdag 3 april 2012

God morgon!

Emma:

Så här dagen innan tentan slår man upp ögonen långt innan resterande familjen och börjar omedelbart reflektera över alla kunskapsluckor som måste fyllas. För att inte väcka de andra ligger jag kvar i sängen och läser på wikipedia istället. Det ska nog gå bra på tentan, det tror jag nog. Jag har dessutom beslutat att jag ska anta vikariaterbjudandet på Kalmarsundsskolan, en vecka, efter påsklovet. Det är ju så roligt. En klasskompis har dyrt och heligt lovat att föra noggranna anteckningar vid föreläsningarna, så jag törs faktiskt hoppa på en veckas jobb. Det är roligt att jobba lite, och pengar tackar man ju inte nej till sådär innan sommaren.

Efter elva dagars frånvaro från förskolan trodde vi att Alva skulle tycka det var jobbigt att gå tillbaka. Eller hur. När de kom dit mötte de en av pedagogerna som körde frukostvagnen, och frågade om Alva ville hjälpa till. "Ja" svarar Alva och släpper allt och går för att skjuta bort frukostvagnen. Pedagogen fick fråga Alva om hon inte skulle säga hej då till pappa, varpå Alva vinkar farväl och går vidare. Resten av dagen gick lika bra, och det känns så fantastiskt roligt att hon känner sig trygg på förskolan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar