fredag 20 april 2012

En bra fredag trots allt






















Emma:
Vissa dagar är sånna där dagar som man vara möter en massa problem och motsättningar, men som löser sig ändå. Idag har det varit en sån dag, hittills. Jag tappade nämligen bort mitt icakort på maxi och upptäckte det inte förrän jag skulle betala. När jag stod och bad om hjälp kom det fram en kille som skulle lämna in ett upphittat icakort. Mitt! Sen fick jag naturligtvis avstämning när det var dags att betala. Typiskt. Men jag fick i alla fall två paket blöjor till priset av ett. Det är ganska trevligt. Jag har dessutom hunnit städa hela lägenheten och haft ett bra seminarium. Sen har hela familjen med hundar varit ute i regnet och lekt på gräsmattan utanför. Alva har varit på strålande humör.
Dessvärre har inte läggningen funkat särskilt bra, klockan är halv nio och ungen har inte somnat än. Det är två timmar hittills sen vi började läggningen. Håll tummarna för att det ska fungera den här gången så vi kan få lite fredagskväll.
Imorgon ska vi gå på stan och titta på vagnar. Vi skulle vilja ha en liten nätt sulky som är relativt billig och lätt att ta med på resan. Framför allt en vagn som kan stå utanför förskolan i ur och skur. Det är inte så roligt att ha en niotusenkronorsvagn ståendes utomhus hela dagarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar