tisdag 10 augusti 2010

Vecka 26 +5 Nu börjar det bli ordning på torpet


Emma:

Eftersom jag mår som jag mår sker ju inte uppackningen av lådor efter flytten på nolltid. Det blir en sak då och då, en sak här och där... Jag törs inte klättra på stolar för att hänga upp gardiner, så de har inte kommit upp än, och jag törs inte heller klättra på köksbänkar för att nå upp till överskåpen. Mitt balanssinne är inte riktigt vad det var, och skulle jag trilla ner kan det sluta riktigt illa... Men lite får jag gjort ändå. Igår satt jag och sydde spjälskydd till spjälsängen hela dagen. Det blev riktigt bra, om jag får säga det själv. I söndags var vi på Ikea och köpte madrass till spjälsängen, så nu ser den riktigt mysig och ombonad ut
.
Vi köpte även skötbordet med lite tillbehör, så nu kan vi även sköta om vårt barn när det kommer. Bilbarnstolen är dock ännu inte bokad, och vagnen är ännu inte beställd, men i övrigt känns det som om vi börjar bli redo för Bäbis nedkomst.

Idag är näst sista dagen med medicin. Vi går in i tredje trimesten imorgon, så imorgon blir den sista dagen då jag får medicinera mot illamåendet. Jag vet inte alls hur jag kommer klara mig utan mediciner, jag kanske kommer att må jättebra. Kanske blir jag inlagd igen. Spännande va? Håll tummarna för mig!!

Snart går vi in i vecka 28. Det börjar närma sig nedräkning på allvar. Tre månader kvar, en tredjedel av graviditeten. Snart kommer det hända grejer!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    va fint de blev med spjälskyddet:D duktigt!
    som du skriver de är bättre att ta en dag i taket och försiktigt än att stressa med att få upp allt:) de får ta tid när man är gravd;)

    Hoppas du kommer klara dig utan medicinerna, varför måste man sluta med dem när man går in i tredje trimmisen?

    Hoppas du får en bra dag

    //martina, Cornelia19 på minbebis

    SvaraRadera
  2. Tack :)

    Gynläkarna påstår att fostret kan ta skada om jag äter medicinerna under tredje trimesten... Förlossningsläkarna, visar det sig nu, menar att det går alldeles utmärkt. Svårt att veta vem man ska lyssna på...

    SvaraRadera