onsdag 25 augusti 2010

v. 28 +6


Emma:
Imorgon går vi in i 30:e veckan... Tiden går sjukt fort. Igår var vi på första träffen med föräldragruppen. Den kändes sådär, det var bara tre par förutom oss, och alla skulle få sina i oktober. Jag hade förväntat mig att vi skulle ligga lite närmare varandra tidsmässigt och att det i alla fall skulle vara ett lite större gäng. Nåja, det blir nog bra ändå... Det pratades förlossning, och jag kan erkänna att jag har lite svårt att förstå att det gäller mig också. I min lilla skyddade värld har jag inbillat mig att jag inte kommer behöva förlösa något... Men jag har ju 10 veckor på mig att komma till insikt.

Jag har blivit smittad av Bengts förkylning, så nu har jag förutom ett illamående att kämpa emot även ett förkylningsvirus att slåss mot. Är det bara jag, eller börjar det faktiskt bli lite synd om mig??

I helgen var vi i vackra Västervik och firade brorsonens 8-årsdag. Helt ofattbart att han blivit så stor, grabben. Västervik såg ut som vanligt, vi kikade på huset jag växte upp i och var nere en sväng vid Äppeludden där jag tillbringade min barndoms somrar. Det var härligt med en liten nostalgitripp!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin bild! Är det från Västervik?

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja det är från Västervik, en otroligt fin sommarstad!

    SvaraRadera