måndag 23 augusti 2010

Smultron och mjölk


Emma:
Onsdagen 18:e augusti: Han jagade runt halva Sverige för att få tag på min favoritpelargon, "Smultron och mjölk", medan jag satt hemma och blev orolig och undrade varför i hela friden det tog så lång tid att köpa lite mat. Jag låg och läste när han kom hem och ropade ut mig i vardagsrummet. Där stod han med blomman och jag blev alldeles överförtjust över att han fått tag på den. Och så gick han ned på knä. Och friade!! Jag sa JA såklart, så nu är vi äntligen förlovade. Vi har inte satt datum för bröllopet, men vi hoppas på att det kan bli i september nästa år. Jag vill ju hinna gå ned lite i vikt innan, så man är smal och snygg på sitt bröllop. Nåja, smal i alla fall.
Förlovningsringarna får vänta lite, mina fingrar är så svullna av graviditeten att jag inte vill köpa någon ring än. Eventuellt kanske man hittar något billigt så länge, vill ju inget hellre än att hela världen ska få veta att jag ska gifta mig med världens bästa man!!

5 kommentarer:

  1. ÅÅ stort gtattis mina fina vänner. Synd att Du inte kan få nån ring pga gravitationen..men det löser ni säkert. Är så glad för er skull!/Åsa

    SvaraRadera
  2. Tack :) Man ska ju inte vara gravid för evigt, så det är väl bara att stå ut tills kroppen börjar bli återställd. /Emma

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Gratulerar Emma och Bengan! Så mysigt att du letade runt efter emmas blomma bengan! Sött! :)

    SvaraRadera
  5. Hej vart kommer ringarna ifrån? :)
    skulle bli glad för svar :)
    pmanoren@hotmail.com

    SvaraRadera