måndag 30 augusti 2010

Barnvagn beställd!!


Emma:

Nu har vi, efter att Bengt tjatat om det i ett par månader, äntligen beställt barnvagn. Det blev den Emmaljungan som vi varit inne och tittat på fjorton gånger tidigare. Varenda gång vi kommit in i affären har vi konstaterat att det är en sån vi vill ha. Den är visserligen dyrast, men definitivt snyggast, störst och bäst. Det är en vagn som kommer att hålla, helt enkelt, förhoppningsvis för alla barn vi behagar skaffa. Dessutom är det bra andrahandsvärde på dem, så lite av pengarna kommer man ju få tillbaka om man vill sälja den sen. En jeans black-färg blev det, precis den på bilden. Barnvagnarnas Rolls Royce!

Vi var hos barnmorskan idag. Äntligen har vi fått en barnmorska som vi är helnöjda med, Jenny, som även har hand om föräldragruppen. Allt såg bra ut, förutom att jag har lite väl högt blodsocker fortfarande. SF-måttet låg på 29,5, för fyra veckor sedan låg jag på 24, så nog växer det i magen. Än så länge slipper jag dessutom järntabletterna. Hoppas jag klarar mig på min järndepå resten av graviditeten.
Köpte stödstrumpor idag. Har ju knappt kunnat gå på fötterna de senaste månaderna eftersom jag binder så himla mycket vatten. Jag var lite skeptisk till att ett par strumpor skulle vara särskilt behjälpliga. Nu har jag tagit på mig dem och insett, de är guds gåva till den gravida kvinnan!! Önskar jag hade köpt ett par för länge sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar