fredag 6 augusti 2010

Det är hög tid att uppdatera lite....



Emma:

Det finns massor av bra anledningar till att jag inte uppdaterat bloggen förrän nu:
  • Vi har inte haft internet (eller TV) de senaste dagarna
  • Min nagel är trasig och fastnar mellan tangenterna så det gör ont att skriva
  • Jag är gravidglömsk och har helt enkelt glömt bort att uppdatera bloggen
  • Jag har väntat på att Bengt skulle skriva något först, det är ju faktiskt hans tur
  • Jag har inte haft något vettigt att säga...

Nåja, nu står i alla fall spjälsängen ihopskruvad och klar inne i barnrummet och väntar på sin inneboende. Den är jättefin och det känns mycket lugnare nu när man har någonstans att lägga barnet när det kommer. Fast vi har ju ingen madrass till den än, förstås... Det blir väl en tripp till Ikea snart, så vi kan köpa skötbord och sånt också. Och barnvagnen måste väljas ut och beställas.

Nu har vi gått in i vecka 27 och det är 97 härliga dagar kvar till planerat förlossningsdatum. Det känns som evigheter dit, samtidigt som det känns som alldeles för snart. Nästa vecka går vi in i tredje trimesten, och då måste jag sluta med mina mediciner eftersom de kan skada fostret sent in i graviditeten. Jag är oerhört orolig för hur jag kommer klara dagarna utan mediciner. Jag ser definitivt inte fram emot att testa.

Imorgon ska det ätas kräftor. Jag har tjatat om det ända sedan jag kom ut från sjukhuset. Är så himla kräftsugen. Det är väl närmast cravings jag har kommit, annars har jag inte haft behov av något speciell maträtt eller godis som jag blivit extremt sugen på. Det skulle möjligtvis vara den där potatisgratängen vi fick på bröllopet för några veckor sedan. Den skulle jag kunna äta en hel plåt av om jag fick.

Vi var hos barnmorskan i måndags. Bebis hade hög puls och höll på att sparkas för fullt när barnmorskan skulle lyssna på hjärtat. Jag fick ligga där ett bra tag och vänta på att pulsen skulle lugna ner sig lite. Annars brukar bebis passa på att vara vaken och sparkas på natten. Det sägs ju att det är nu man märker om barnet är en morgon- eller kvällsmänniska. I så fall har vi fått en riktig nattuggla på halsen. Busunge!!

3 kommentarer:

  1. Vi har också en nattuggla där inne! När jag vaknar mitt i natten och skall gå på toa så sparkas det hårt! Blir ibland svårt att somna om!

    Vad kul att ha fått sängen uppmonterad! jag väntar på att "My man" skall skruva ihop vår!

    Å kräftor! Så salt och sååå gott! Ät ett gäng för min del å!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att ni fått sängen! Det närmar sig och sista tiden går jättefort!! Hoppas vi ses snart!

    SvaraRadera
  3. Therese: Visst är det mysigt ändå, även om man nästan hoppar till av vissa sparkar!? Jag har ju min moderkaka i framvägg, så sparkarna har precis börjat kännas på riktigt. Det är först för några veckor tillbaka som Bengt har kunnat känna dem också.

    - Det var supergott med kräftor. Hoppas jag får vara med om en kräftskiva till innan augusti tar slut...

    Maria: Vill inget hellre än att tiden ska gå fort! Vi får väl ta en spelkväll snart igen? Ska bara se till så att jag klarar mig utan medicinerna först. Tror det är min tur att vara på vinnar-Henriks lag...

    SvaraRadera