onsdag 18 augusti 2010

Att bo granne med en återvinningsstation


Emma:

När jag först insåg att jag skulle bo granne med en återvinningsstation tyckte jag bara att det skulle bli smidigt. Då visste jag inte att folk hade de märkligaste glasåtervinningsvanorna. Uppenbarligen är det folk uppe klockan sju på morgonen och kastar glas. Eller fem över elva en lördagkväll. Har inte folk bättre saker för sig än att återvinna glas en lördagkväll?? Och att reflektera över att boende i området kanske vill ha lite lugn och ro är inte att tänka på??

Vad har man att dölja när man måste åka och kasta skräp mitt i natten?

En annan sak man kan fundera över när det kommer till sopsortering: Varför måste vi sortera färgat och vitt glas? När de kommer och tömmer glasbehållarna häller de ju ändå upp allt på samma flak.

Man kan också undra hur mycket Cherry egentligen kan fälla utan att bli naken. Det här är nog det sjukaste jag varit med om! Det är hundhår överallt. Brer man en macka får man sitta och plocka 5-6 hårstrån från den innan man kan äta upp den. När jag låg på sjukhus och plockade bort mina använda lakan så låg hundhår under underlakanet. Hur gick det till? Är det egentligen jag som fäller små svarta hårstrån? Mystiken tätnar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar