måndag 16 augusti 2010

Hemma igen!


Emma:

I söndags fick jag äntligen komma hem från sjukhuset igen. Enligt förlossningsläkarna får jag äta alla mediciner även under tredje trimesten, vilket gynläkarna hävdat att jag inte får. Nu ska jag alltså själv bedöma vilka som troligtvis har rätt. Rent spontant känns det ju som förlossningsläkarna borde ha mer koll eftersom de kan barn också, inte bara graviditet. Den ena av medicinerna törs jag äta i alla fall, så jag försöker överleva på den, sen får vi se om jag behöver den andra medicinen också.

Tur i oturen är väl att jag är tillsammans med världens underbaraste och tålmodigaste människa. Bengt sköter om allt här hemma nu när jag inte orkar med något längre. Han är så tapper, min käresta, inte ett ord om att det är jobbigt, inget gnäll, han bara fixar allt här hemma samtidigt som han jobbar heltid. Är det någon i familjen som är en kämpe så är det han!

Bebis mår bra i alla fall. Det sparkas hej vilt där inne så magen hoppar åt alla håll. Ser helt sjukt ut. Det börjar väl bli lite trångt för stackaren nu...

2 kommentarer:

  1. Skönt att du fått komma hem igen Emma! Du har det inte lätt du. Ni är båda kämpar!

    SvaraRadera
  2. Tack! Visst får vi kämpa båda två, på varsitt sätt med olika saker... Men för varje dag som går är vi ett steg närmare förlossning, och då är det slut på allt elände, det är så man får tänka...

    /Emma

    SvaraRadera