onsdag 2 juni 2010

Bengt ljuger


Emma:

Bengt springer runt och säger till folk att jag äter fyra glassar om dagen. Han ljuger. Det är viktigt att alla får veta att jag inte ätit mer än tre glassar på samma dag, och då var det smååååå pinnglassar. I regel äter jag en, HÖGST två, glassar på en dag. Lyssna inte på Bengt. Han ljuger så han nästan tror sig själv.

Idag är det städning som gäller i Näslundska/Millerfeltska residentet. Det är nämligen visning av lägenheten ikväll (redan Glebes?). Vi kan ju bara glömma att få slippa dubbelhyra i juni, nu när Glebes är så snabba... Idioter.

Det ska bli skönt att flytta in i den nya lägenheten. Främst för att katterna ska få bli utekatter, men också för att det är så himla skönt med balkong. Jag förstår inte hur jag trodde jag skulle klara mig utan balkong. Jag har ALDRIG bott utan balkong eller trädgård... Och jag tänker aldrig göra det igen. Tyvärr blir det på bekostnad av diskmaskin. Begriper inte hur man ska klara sig utan diskmaskin. Det får väl kosta vad det kosta vill att installera en i nya lägenheten. Helt omöjligt kan det väl inte vara?

Det är dock helt omöjligt att installera tvättmaskinen i den nya lägenheten. Den får verkligen inte plats i badrummet. Det finns inte plats för ett skötbord heller. Smidigt värre...

Nu ska jag städa så jag får komma ut och njuta av solen. Min "semester" är ju snart slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar