torsdag 3 juni 2010

Jag nyser


Emma:

Jag har hört talas om att man kan få nästäppa vid graviditet, men jag har inte hört talas om att man springer runt och toknyser. Det gör jag. Jag får världens nysattacker och nyser fyra, fem gånger på rad. Jättemysigt... Det är extra skönt när det hugger till i livmodern för att man nyser.

Har hittat en blogg som jag länkat till, Innan du fanns, som jag kan rekommendera för den som inte förstår hur det är att ha hyperemesis. Så alla ni som tror att lite kex på morgonen hjälper mot illamåendet hos en som har hyperemesis: LÄS!! Jag vet att det är i all välmening folk ger tips om hur man ska komma ifrån illamåendet; ät det!; drick det! Men så enkelt är det inte. Man spyr oavsett vad man äter och dricker, man mår illa konstant ändå. Den enda skillnaden är att om man äter kex innan man går upp spyr man kex istället för galla. Det är bara att välja. Själv kommer jag nog aldrig mer kunna äta mariekex.

Idag ska det bli jättevarmt, så jag tänker ta ut hundarna till laboratorieholmen och njuta av solsken och värme där. Jag ska njuta av sol och värme medan jag kan. I sommar lär jag vara döende i värmen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar