söndag 27 juni 2010

I sviterna av midsommar,,,


Emma:

Jag har fått en kusin! Det blev en pojke, vilket jag tycker är extra roligt eftersom av mina tidigare fem kusiner är bara en av dem pojke. Den lille nyfödde väger 3330 gram och är 48 centimeter lång. Tänk vilken liten plutt!

Jag sitter här i den nya lägenheten klockan sex på morgonen. Har precis druckit te och ätit rostade mackor, smakade av någon anledning extra gott. Jag har sovit jättegott i natt, men av någon anledning (typ förkrympt urinblåsa) vaknade jag halv fem och kunde inte somna om. Efter en timma i sängen gav jag upp idén om att kunna somna om och gick upp och åt frukost istället.

Det känns helt fantastiskt att vara inflyttad - även om inte ens hälften av våra grejer är här än. Jag trivs med att bo på bottenvåningen igen. Jag har inte fattat hur instängd jag känt mig uppe på tredje våning utan balkong förrän nu. Helt plötsligt kan jag se träd och buskar genom fönstret, istället för hustak. Varje gång jag tittar ut kan jag konstatera att det är sommar. Och snart ska katterna få gå ut. Det ser vi fram emot här i familjen Näslund/Millerfelt. Om vi har tur hittar inte alla katter hem igen...

Jag ska ta lite kort på lägenheten, så ska ni få se hur charmigt vi bor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar