onsdag 23 juni 2010

19 +6, sjukskriven




Emma:

Hyperemesisen har ett järngrepp om mig. Imorgon går vi in i 21:a veckan, men jag mår fortfarande illa och kräks. Idag skulle jag ha jobbat, men insåg mina begränsningar och har sjukskrivit mig. Det är deppigt, tråkigt och tröttsamt att inte kunna fungera normalt, att inte klara av de vanliga sysslorna utan bara sitta på sofflocket och se tiden rinna iväg. Jag är rejält uttråkad och önskar för mitt liv att jag hade ork att hitta på någonting. Fasar över att behöva sitta inomhus och se sommaren passera utan möjligheten att få njuta av den.

Vi sitter med flyttkartonger upp över öronen. Flytten kommer bli min räddning, nu kommer jag i alla fall ha en balkong som jag kan gå ut och sätta mig på.

Jag hade aldrig för mitt liv kunna tänka mig att det skulle kunna vara så här att vara gravid. Visst har jag hört att man kunde må illa, men då var det snack om de tolv första veckorna. Inte hela graviditeten. Eller att man skulle spy så pass att man var tvungen att läggas in på sjukhus. Jag har inte längre något hopp om att det kommer bli bättre. Jag är halvvägs i uppförsbacken.

2 kommentarer:

  1. Fy vad jobbigt! Stackare! Har du åksjukeband/piller mot ilamående? Kanske inte ens de hjälper?

    SvaraRadera
  2. Äter starkare mediciner än så, jag får samma medicin som cancersjuka får mot sitt illamående efter cellgiftsbehandling. Fast den hjälper inte så mycket som man kunde önska...

    SvaraRadera