söndag 13 juni 2010

Nu är det på riktigt!


Emma:

Det är med viss skepticism jag accepterat det faktum att jag är gravid, visst visade graviditetstesterna positivt, och jag har ju kräkts ganska mycket... och visst börjar jag bli lite tjock... men ändå har jag varit lite skeptisk.

Nu finns det alltså bildbevis. Bebben, fick vi veta, mådde riktigt bra därinne och var så pass stor att vi blev framflyttade tre dagar. Nu väntas h*n alltså den 11:e november. Och det är på riktigt. Det ÄR något som lever inne i magen. Bengt och jag har alltså lyckats skapa ett liv. Fan vad vi är bra.

Det var en kick att se bebben leva rövare därinne. Helt fantastiskt att både se och känna sparkarna samtidigt. (Hahaha en kick, vad fyndigt jag är!)

Nu vill man ju gå på ultraljud igen, fast då måste man visst betala för det och gå privat istället. Det kan det kanske vara värt, visserligen. Jag betalar heller 400 spänn för att gå och se bebben på en monitor i en halvtimme än 80 spänn för en kass film på bio.

3 kommentarer:

  1. Trevlig blogg! Kul att ni skriver båda två. Keep up the good work!

    SvaraRadera
  2. Tack! Hoppas det är okej om jag pingar till din blogg!?

    SvaraRadera
  3. :) och jag pingar till eran!

    SvaraRadera