måndag 17 maj 2010

Synd att byggarbetarna har hjälm...


Emma:

... jag skulle nämligen vilja kasta något riktigt hårt i huvudet på dem. Den där byggarbetsplatsen på andra sidan gatan håller på att reta gallfeber på mig, i synnerhet den där förbaskade cementborren. Har precis suttit och blängt elakt på en av byggarbetarna med cementborr, vilket faktiskt fick honom sluta. Man ska inte underskatta effekten av min arga blick.

Idag har för övrigt varit en dålig dag. Jag har kräkts jättemycket, har ont i bröstet och har fortfarande ont i revbenen. Tröttsamt. Nästa tid hos läkare blir nästa tisdag, och på onsdag ska vi träffa barnmorskan.

Kristi himmelsfärd har i alla fall varit jättemysig. Den har tillbringats till större delen på Stensö camping, hos Bengts föräldrar. Vädret har lämnat mycket att önska, men jag har haft det bra!

Önskar tiden kunde gå lite fortare. Det borde vara november nu, så att det blir ett slut på eländet. Barnmorskan jag pratade med idag sa lite försiktigt att graviditetsillamående brukar ju gå över i tolfte veckan. Vilken tröst, jag är i femtonde veckan och spyr fortfarande. Inte alls särskilt ovanligt om man ska tro HG-trådarna på familjelivs forum. (HG är Hyperemesis Gravidarum). Nåja, en dag i livet ska det väl bli bättre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar