torsdag 27 maj 2010

Bullar i ugnen


Bengt:

Idag har jag en efterlängtad studiedag.
Dagen började med att åka till MAXI. Innan mina fem koppar kaffe...

Som ni kanske vet från tidigare inlägg så blir det alltid/oftast/ibland fel när jag handlar.
Tre SMS från MAXI-huset och fem kassar med mat senare kom jag hem.
Jag kokar upp mina fem koppar kaffe i bryggaren och känner ett fantastiskt sug efter kanelbulle.
Vi har en påse med fyra bullar kvar i, sen Emmas supersug efter kanelbullar.
Jag kör in två stycken i micron och ställer in på ett par minuter på högsta värme.
Givetvis hade jag tänkt att ta ut bullarna innan tiden gått ut, men blev distraherad av min sambos klagan över att internet inte fungerade.
Micron började ryka, och det är nu ett stort kanel-os-moln i lägenheten.
Emma ger mig mycket beröm för att jag verkligen lyckats... Igen... Ingen ironi här inte...

Men jag handlade i alla fall rätt saker på MAXI!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar