lördag 8 maj 2010

På väg mot bättre dagar


Emma:

Idag har jag inte kräkts. Nu är det ett dygn sedan sist, för den som vill veta, vilket kanske inte är rekord men ett tydligt tecken på bättring.

Idag har vi dessutom varit på lägenhetsvisning. Lägenheten var alldeles för fin, bra läge, bra hyra... Nu kommer man bara bli ledsen om man inte får den. Den ligger på tolvmannagatan, en stor trea (större än den här), med ett alldeles fantastiskt charmigt kök från 30-talet. Jag vet att ett kök från 30-talet kanske inte låter så lockande, men jag blev så förtjust i det att jag höll på att börja gråta. Bilden är inte från lägenheten, den är bara en fingervisning om hur ett 30-talskök kan se ut. Det fanns dessutom en fungerande öppen spis i vardagsrummet, sovrummet var gigantiskt och det lilla rummet alldeles perfekt för en liten baby... Och framför allt hade lägenheten en balkong, vilket för min del förutom hyran är en av de största anledningarna till att jag vill flytta.

Dessutom låg den på bottenvåningen, vilket skulle bidra till att katterna kan bli utekatter och därmed även kanske kunna minska i antal...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar