onsdag 26 maj 2010

Förvirring...???...


Bengt:

Mycket har hänt sedan sist...
Vi har varit i Tjockhult och tillbaks för att hjälpa Emmas bror och sambo att flytta. Stockholm var för mig en enda stor stressig gata, men efter att ha landat strax utanför stadion i Solna så upptäckte jag att det inte var så farligt. Man kanske skulle ta och flytta dit...???

Emma är fortfarande fantastiskt gravid. Det går inte att ta miste på...
Tyvärr behöver hon fortfarande piller för att kunna överleva dagarna. Ofrivilligt blev vi varse om detta då pillerna tog slut.

Jag har hört talas någonting om att gravida kvinnor kan bli lite förvirrade. Men inte min kära sambo inte...
Hon kommer minsann ihåg sin kod till VISA-kortet...
Hon har inga problem att ta sig in när portkoden är så lätt...
Och att slå över till AUX på TVn, så vi kan se på film, är inte heller några problem...

Fast till hennes försvar så har hon inte använt VISA-kortet eller slagit portkoden sen det var snö ute...

Själv har jag ännu inte fattat att jag ska bli farsa. Det är bara vuxna som blir föräldrar... Inte JAG!!! Vi har nu äntligen fått tid till ultraljud. Jag är jättespänd inför att få se hur många det är där inne, och om allting är OK? Jag har sagt hela tiden att det är två... Undrar ja...???
När ska man fatta? Har försökt läsa lite om det och vissa säger vid ultraljudet, andra är allmänt förvirrade under hela graviditeten.
Kanske är det jag som är förvirrad???
En sak man blir förvirrad över är i alla fall hur man räknar ut hur långt man är gången.
Vi är nu i vecka 16. Fast egentligen är det bara 15 och några dagar...
Vi är nu i 5:e månaden. Fast egentligen är det bara 4:e månaden och en massa veckor och dagar...
Sen räknar man väl inte de två första veckorna efter ÄL??? Eller???

Det är definitivt JAG som är förvirrad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar