tisdag 14 augusti 2012

Vecka 15 +4




Emma:

Det känns bra att ha väckt bloggen igen efter ett långt sommaruppehåll. Jag är återigen i form att blogga, efter att ha legat i en hög på badrumsgolvet i åtta veckor. Vid senaste sjukhusvistelsen fick jag prova en ny medecin som bidragit till att jag nästan kan fungera normalt igen. Det händer att jag kräks, och illamåendet sitter i mest hela tiden, men det är mycket roligare att leva nu än för tre veckor sedan. Tyvärr tvingas jag äta hela tiden för att hålla illamåendet i schack och i kombination med att jag inte irkar röra på mig så mycket går jag även denna graviditet upp väldigt mycket i vikt. Surt, men det är väl bara att försöka acceptera det. Jag har kommit igång med att röra på mig lite mer nu när jag känner mig piggare, förhoppningsvis gör det susen...

Alva liten ligger och sover, hon kräver en hel del som det är nu och ger mig konstant dåligt samvete för att jag inte riktigt hänger med. Snart ska hon i alla fall få träffa sina kompisar på förskolan, hon har nog längtat efter dem tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar