torsdag 23 augusti 2012

Alva kooola!






Emma:
Bloggen haltar lite fortfarande, men det ska det nog bli ändring på. Såsmåningom.
Idag och igår har Alvaliten varit på förskolan. Fröken som hatar att ta på sig kläderna går numera och hämtar kläderna själv och försöker ta på sig dem. I morse gick hon även och hämtade skorna och när de var på tog hon dockan under armen och sa "Alva och docka kooola". Det var dock en halvtimma kvar innan vi skulle vara där, så jag gick loss på hennes tovor i bakhuvudet istället. Naturligtvis blev det skrik och bråk. Tovorna var värre än någonsin den här morgonen, och jag hade inte en chans att reda ut dem. Jag hade till och med babyolja i håret, ändå var det kris och katastrof. Vet inte riktigt vad jag ska göra med eländet. Får prova med balsam vid nästa bad. När stackars Alva skrikit "inte mamma hål" tolvtusen gånger gav jag upp och satte henne i vagnen. Vi fick bli lite tidiga till förskolan.

När vi kom dit blev Alva lite mammig och ville komma upp, men jag lockade med henne in på förskolan utan att lyfta upp henne. Tuva, Alvas kompis, blev överlycklig när vi kom, Alva log och Tuva gav henne en stor kram. När jag sa till henne att jag skulle gå vände hon sig mot mig och vinkade. Det känns så stort med tanke på att vi i våras var tvungna att lämna över henne i en pedagogs famn, och då hade hon alltid världens största underläpp och ville inte ens se på när man gick. Det känns så bra att Alva trivs så bra på förskolan!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Balsamspray är suveränt, vi har en med Shrek på just nu!

    Söta de är de små!,,

    /faster Emma

    SvaraRadera