torsdag 16 augusti 2012

Medan hon sover...





Emma:

Nu sover fina Alva sin middagslur och jag passar på blogga lite. Bengt är på Öland och roar sig med jobbet och jag försöker hålla ställningarna här hemma. Eftersom jag har en bra dag tycker jag det går ganska bra, har vi tur kanske jag rentav orkar hitta på något med dottern i eftermiddag. Ta en liten cykeltur kanske? Baka en äppelpaj?

Igår var vi på stan, jag köpte lite kläder åt illbattingen som flög runt inne på lindex och hittade fina fjärilar att ha i håret, badskum och ett par trosor som hon sprang runt med mellan klädställningarna. Hjärtat hinner stanna ett par gånger när man är och shoppar med henne eftersom hon lyckas försvinna hela tiden.

Det blev lite kläder i alla fall som hon kan ha i höst, det går ju åt lite kläder när fröken är på förskolan. Vi var där och hälsade på en sväng igår, åt frukt och sjöng lite sånger. Det kommer nog funka bra att lämna Alva igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar